یزدفردا :آيت‌الله ‌العظمي حسين نوري همداني : رئيس جمهور ايران با شهامت خود توانست با وجود توطئه‌هاي زياد در كنفرانس ژنو سخنراني كند و اين همان شجاعتي است كه امام خميني (ره) به مردم دادند.
آيت‌الله ‌العظمي حسين نوري همداني ظهر امروز در ديدار با جمعي از كاركنان نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در سخناني اظهار داشت: انسان در خلقت جايگاه بلندي دارد و همچنين از امتيازات بسياري از نظر جسمي و روحي نسبت به ساير موجودات برخوردار است.
وي با بيان اينكه انسان‌ها بايد هميشه سرنوشت خود را به ياد داشته باشند، تصريح كرد: انسان بايد هميشه در خلقت خود تفكر كند و براي زندگي خود برنامه‌ريزي داشته باشد.
اين مرجع تقليد با بيان اينكه اسلام دين صلح و رحمت است، بيان داشت: اسلام مي‌خواهد كه مسلمانان با يكديگر در صلح و آرامش زندگي كنند و فقط در برابر دشمنان از خود دفاع كنند.
وي با بيان اينكه اسلام نسبت به هيچ‌ فرد و گروهي ديد منفي ندارد، خاطرنشان كرد: ما نسبت به مسلمانان جهان مسئوليم و تعهد داريم و با اين ديدگاه در شرايط كنوني ما نسبت به سرنوشت مسلمانان عراق، افغانستان، فلسطين، لبنان مسئوليت داريم.
استاد حوزه علميه قم در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه انقلاب اسلامي نعمت بزرگي است كه از سوي خداوند به ما عطا شده است، افزود: ما براي به دست‌آوردن اين انقلاب بهاي زيادي پرداخت كرده‌ايم و ما در راه انقلاب هزاران شهيد داده‌ايم.
وي ادامه داد: امام خميني(ره) به مردم شجاعت داده است و هر كدام از ما بايد در شغل خود اين شجاعت را داشته باشيم و براي پيشرفت كشور تلاش كنيم.
وي با اشاره به برگزاري كنفرانس دوربان ژنو در كشور سوئيس اظهار داشت: كشور سوئيس شهامت خاصي داشته است كه علاوه بر دشمني و مخالفت آمريكا و اسرائيل، كنفرانس مقابله با نژادپرستي را در ژنو برگزار كرد.
آيت‌الله‌العظمي نوري همداني گفت: در اين جلسه عده‌اي سعي داشتند با تحريم كنفرانس دوربان آن را كم اهميت كنند و از سوي ديگر عده‌اي سعي داشتند با ايجاد هياهو نگذارند تا رئيس جمهور ايران صحبت كند و تعدادي ديگر نيز با خروج از سالن كنفرانس سعي كردند تا كنفرانس را منحل كنند.
وي با تقدير از مواضع رئيس جمهور در كنفرانس دوربان ادامه داد: رئيس جمهور ايران با شهامت خود توانست با وجود اين همه توطئه سخنراني خود را به پايان رساند و اسرائيل را به عنوان نماد نژادپرستي معرفي كند. اين همان شجاعتي است كه امام خميني(ره) به مردم دادند.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا